Oranjeconcert DEV

Op zaterdag 27 april (Koningsdag) zal het Christelijk Kamper Mannenkoor D.E.V. o.l.v. haar dirigent Gerwin van der Plaats weer een Oranjeconcert verzorgen in de Bovenkerk te Kampen.

Het Kamper Mannenkoor (opgericht in 1917) staat al decennia bekend om haar ‘bronzen’, unieke koorklank. Mede door oud-dirigent Klaas Jan Mulder, die 48 jaar aan het koor verbonden was, kreeg D.E.V. grote bekendheid door middel van de talloze concerten in binnen- en buitenland, geluidsdragers en Tv-optredens. Het koor staat garant voor optredens op hoog niveau. Zij worden tijdens deze editie van het oranjeconcert muzikaal ondersteund door de jonge tenorsolist Arne van Ommen, ook bekend als zanger van de Urker Mans Formatie. Daarnaast verleent de bekende Kamper trompettist Maurice van Dijk zijn medewerking. Marco den Toom, vaste bespeler van het beroemde Hinsz-orgel zal traditiegetrouw weer improviseren op een populair thema en dirigent Gerwin van der Plaats bespeelt de vleugel.

Op het programma staan bekende koorwerken waaronder, op veler verzoek de bewerking van Klaas Jan Mulder over het lied ‘Merck toch hoe sterck’ en zijn arrangement van het bekende duet uit ‘de Parelvissers’ van George Bizet.

Het concert vindt plaats in de Bovenkerk te Kampen en de aanvang is 20.00 uur. De kerk is vanaf 19.30 uur geopend. Kaarten á 10,00 euro zijn verkrijgbaar op de avond van het concert aan de kerk of via de website van het koor www.devkampen.nl  Daarnaast zijn kaarten voor leden van de KOV voor €8 verkrijgbaar voorafgaand aan het concert in de kerk.