Lampionoptocht 2022

Op 26 april 2022 organiseren de BOV, IJOV en KOV samen de lampionoptocht 2022.
Nog nooit organiseerden de drie Oranjeverenigingen samen de lampionoptocht. Recent besloten de besturen van de Oranjeverenigingen de handen in een te slaan en samen de lampionoptocht te organiseren op 26 april 2022.

Deelnemers gezocht

Superleuke wagens, vrolijk verlichte lampionnen, kinderen in kostuums, feestnummers van de fanfare en zwaaiende ouders langs de weg. Dit jaar luiden we Koningsdag weer in met een bijzondere voorstelling voor en door alle mensen uit de gemeente Kampen; de lampionoptocht !

Van “Buurman en Buurman” tot “Minions” en een schip vol piraten, tijdens de lampionoptocht begeven kinderen zich voor even in hun eigen fantasiewereld. Een unieke traditie, die inmiddels behoort tot het Kamper cultuurgoed. Als kind moet je een keer op een wagen hebben gezeten. De tijd is kort maar we hopen dat de eerste schetsen snel zijn gemaakt en bijeenkomsten van bouwgroepen toch nog kunnen plaatsvinden.

De BOV, IJOV en de KOV willen de optocht dit jaar mooi en groot maken. Ze roepen de bevolking op om vooral mee te doen. Het knutselen met de kinderen is erg leuk, de kinderen vinden het schitterend en de lampionoptocht is een fantastisch evenement om alles te combineren. Iedereen heeft een fiets of bakfiets die in een paar dagen prachtig versierd en verlicht kan worden. Titels als “Gewoon gezellig” en “Verschrikkelijk leuk” uit voorgaande jaren zeggen genoeg.
De waardering die men krijgt van de toeschouwers langs de route, de lach op de gezichten van de kinderen gunnen we alle deelnemers. Eigenlijk is het heel eenvoudig om deel te nemen met een versierde fiets, bakfiets of skelter.

Route

Het kan weer en laten we er een groot feest van maken. De route die de besturen in gedachten hebben gaat van de Burg. Van Engelenweg in IJsselmuiden over de brug naar de Oudestraat, Wilhelminalaan en winkelcentrum Hanzewijk.

Aanmelden

Doe jij mee? Meld je dan aan door een mailtje te sturen naar bas@kamperoranjevereniging.nl.