De Van Dijk Bikes Lampionoptocht 2024: Wie doet mee?

Prachtige wagens, vrolijk verlichte lampionnen, kinderen in kostuums, feestnummers van de fanfare en zwaaiende ouders langs de weg. Ieder jaar luiden we Koningsdag in met een bijzondere voorstelling voor en door Kampenaren: de lampionoptocht!  Onze burgemeester noemde het in de pers een grootschalig en uniek evenement waar we trots op moeten zijn. Het aftellen is voor de KOV en BOV weer begonnen.

Hoe meer deelnemers aan de lampionoptocht, hoe beter. Om jullie bij de bouw van de wagens op weg te helpen, krijgen jullie van ons een vergoeding van € 100,- bij voorinschrijving. (dit geldt alleen voor de A-groepen, groepen vanaf 9 personen en tot 1 april 2024) Daarnaast belonen we de zes mooiste wagens met een geldprijs en is er voor elke deelnemer € 75,- startgeld. Een leuk startkapitaal voor het volgend jaar. Voor de winnaars is er ook een mooie wisselbeker waar de naam van de winnaar in komt te staan.

We willen iedereen stimuleren om mee te doen. Ook voor kleinere groepen, wijkverenigingen, sportverenigingen of individuele kinderen alleen is het heel eenvoudig om deel te nemen met een fiets, bakfiets of skelter. Mooi versieren en verlichten met lampions is relatief eenvoudig. Je creatie laten zien aan een groot publiek is een belevenis die je je leven niet meer vergeet. De B-groepen (1 tot en met

9 personen) krijgen een startgeld van 20 euro. (Voorinschrijving is voor deze groepen niet nodig) Ook voor de B-groepen zijn er het prijzengeld en een prestigieuze wisselbeker.

De lampionoptocht, geroemd om zijn sfeer en karakter, vindt plaats op vrijdagavond 26 april.

Aanmelden van de A-groepen kan bij;

secretariaat@kamperoranjevereniging.nl o.v.v. naam deelnemers en contactpersoon, telefoonnummer van de contactpersoon en het banknummer waar het inschrijfgeld op gestort kan worden.

Voor het reglement en de boordelingscriteria van de jurering kijk op; http://www.kamperoranjevereniging.nl/reglement-lampionoptocht/