Festiviteiten van Oranjeverenigingen op Koningsdag 2020 afgelast

Ons land en de wereld om ons heen zijn in de greep van het coronavirus. Onze gedachten gaan daarbij in de eerste plaats uit naar de slachtoffers en hun families.

Na overleg met verschillende instanties hebben wij als bestuur van de Kamper Oranjevereniging besloten om alle festiviteiten op en rond Koningsdag 2020 af te lasten. Een moeilijk maar verstandig en praktisch onontkoombaar besluit. Ook
de Brunneper en IJsselmuider Oranjevereniging hebben hetzelfde besloten. Voor ons allen geldt veiligheid en gezondheid boven alles.

Het is een bittere pil voor de vele vrijwilligers die al geruime tijd bezig zijn met het organiseren van de festiviteiten om Koningsdag te vieren. Tegelijkertijd is er het besef dat we in de huidige situatie de gemeenschap op een andere wijze kunnen dienen. Daarbij is de kleur Oranje, nog meer dan anders, voor ons een kleur van verbinding in een gemeenschap waar mensen voor elkaar klaarstaan.

Wij wensen u veel sterkte en gezondheid toe in deze onzekere en moeilijke periode. Blijf gezond en heb oog voor elkaar!

Met vriendelijke groet,

Michael Bres namens het bestuur van de Kamper Oranjevereniging